LT  EN 
 
Pradžia Straipsniai Asmeninis mokslinio darbo vadovas
Naujienos
Straipsniai
Paslaugos
Nauda
Patarimai
Projektai
Užsakyti
Nuorodos
Įdomu
D.U.K.
Parama
Žalias My Tutor
Nori tapti mūsų komandos nariu?
 
Asmeninis mokslinio darbo vadovas

Įpusėjo bakalauro ir magistro darbų rašymo laikas, artėja jų gynimai, tačiau ne visi studentai jaučiasi puikiai tam pasiruošę – daugeliui trūksta dėmesio ir patarimų iš jų darbo vadovo aukštojoje mokykloje. Tačiau pagalba yra – jau porą metų Lietuvoje veikia bakalauro ir magistro darbų rašymo konsultacijų organizacija „My Tutor“.

 

Kas yra „My Tutor“? 

„My Tutor“ yra pelno nesiekianti organizacija, kuri teikia darbų įvertinimo bei konsultavimo paslaugas studentams, kurie patys rašo savo baigiamuosius bakalauro ar magistro darbus. Ši paslauga susideda iš penkių pagrindinių dalių: temos aktualizavimo, darbo organizavimo, atskirų kolokviumų organizavimo ir diskusijų, korektūros bei pasiruošimo darbo gynimui. Kiekvienam studentui suteikiamas asmeninio darbo vadovas, sukuriamas individualus konsultacijų planas. Plačiau apie įmonę ir jos teikiamas paslaugas bei jų užsakymą galima sužinoti internetinėje svetainėje www.mytutor.lt (beje, organizacijos būstinė įsikūrusi Šiauliuose, tačiau visa veikla vykdoma Vilniuje elektroniniu būdu).

 

Kreipimosi į įmonę priežastys 

Dėl kokių priežasčių studentai dažniausiai kreipiasi į šią organizaciją? Viena iš priežasčių – nepakankamas dėmesys iš dėstytojo-darbo vadovo.

Indrė Bulavaitė-Andrejevė, VšĮ „My Tutor“ projektų vadovė, teigia, kad „universitetų darbo vadovai dėl didelio darbo krūvio, dėl vadovavimo baigiamiesiems darbams vienu metu penkiems ar net dešimčiai studentų, arba dėl kitų priežasčių ne visada linkę nuoširdžiai padėti studentui, kai jam to reikia. Toks abejingas darbo vadovų požiūris į baigiamąjį darbą rašančius studentus veda ir prie studentų abejingumo mokslui“. Tačiau juk būna ir taip, jog studentas pats laiku nerašė savo darbo, tokiu atveju dėstytojas nespėjo suteikti reikiamos informacijos. Ar pasitaiko ir tokių klientų, kurie kreipiasi konsultacijų likus vos kelioms savaitėms iki darbo gynimo? Indrė Bulavaitė-Andrejevė teigia, jog taip, tačiau sako, kad mėnuo ar mažiau jau yra bergždžias reikalas, todėl paslaugos tokiu atveju yra neteikiamos. „Šeši mėnesiai –  pakankamas laiko tarpas parašyti gerą ir kokybišką baigiamąjį rašto darbą“, – sako „My Tutor“ projektų vadovė.

 

Studentas darbą rašo pats 

Turbūt iškart kyla klausimas, ar ši organizacija negalėtų darbo PARAŠYTI už studentą? „My Tutor“ teigia, kad jie tikrai nerašo darbų ir aktyviai kovoja su nusirašinėjimu, plagijavimu bei darbų pirkimu, dalyvauja įvairiuose seminaruose nusirašinėjimo tema bei pati juos organizuoja. „Prašymų parašyti baigiamuosius darbus pasitaiko, nes ši problema, deja, Lietuvoje vis dar egzistuoja, tačiau „My Tutor“ visada atsako neigiamai į tokius prašymus bei pataria nesinaudoti tokiomis „rašytojų“ paslaugomis, nes per baigiamojo darbo gynimą  galima būti nemaloniai nustebintam ir sužinoti, kad darbas yra plagiatas arba nekokybiškas“. Tik rašant pačiam bei naudojantis konsultacijomis galima užsitikrinti, kad darbas tikrai nebus plagiatas ir tik tada studentas bus įvertintas teisingai.

 

Konsultavimo įmonės – ne naujiena 

Tokios įstaigos pasaulyje nėra naujas dalykas. Užsienyje yra ne viena tokio pobūdžio organizacija, padedanti rašyti visokio tipo darbus. Kai kuriose užsienio valstybėse net įkurti didžiuliai viešai prieinami baigiamųjų darbų duomenų centrai, konsultacijų ir pagalbos rašantiems padaliniai universitetuose (Lietuvoje kol kas ne), viešos pagalbos rašantiems organizacijos. Universitetai yra suinteresuoti, kad jų studentai gautų visas konsultavimo paslaugas, kurios padėtų jiems parašyti kuo geresnius darbus bei taip užtikrintų mokslo kokybę.

 

LSAS nuomonė 
LSAS prezidentas Arūnas Mark, paklaustas, kaip vertina darbų rašymo konsultavimo įmones, teigia, kad „tokie projektai kaip „My Tutor“ išties atsiranda dėl to, kad turime problemų su studijų kokybe Lietuvos aukštajame moksle. Dažnas studentas kursinio, bakalauro ar magistro darbo vadovą temato keletą kartų per semestrą, todėl jam papildoma pagalba gali praversti“. Tačiau jis taip pat svarsto, kodėl  tokie projektai gimsta ne akademinėje aplinkoje, o verslo srityje. „Jeigu aukštosios mokyklos būtų pačios labiau suinteresuotos kelti ne tik studijų lygį, bet ir prestižą bei gerinti bendruomeniškumą, mes turėtumėme „My Tutor“ tipo projektus kiekvienoje aukštojoje mokykloje ir tai būtų neatlygintina“, – teigia Arūnas Mark. LSAS prezidentas taip pat nedrįsta teigti, ar tokie pavieniai projektai gali padėti gerinti studijų kokybę Lietuvoje. „Mano manymu, studentai gali įprasti naudotis privačių konsultacijų pastangomis, o tokio pobūdžio paslaugos kompetencijos dažniausiai neprideda. Geru pavyzdžiu čia matyčiau korepetitorių baigiamiesiems mokyklos egzaminams pagalbą, kai abiturientas realiai neįgauna papildomų žinių, o tik mechaniškai pasirengia teisingiems atsakymams“, – sako jis.
Puiku, kad Lietuvoje yra tokia organizacija kaip „My Tutor“, kuri padeda studentams rašyti jų darbus. Tačiau viskas turi savų trūkumų – konsultacijos vyksta tik elektroniniu būdu, be to, jos kainuoja. Taigi pirmiausia studentas turėtų išnaudoti visas nemokamas bei jam priklausančias konsultacijas universitete. O jei studentas dėl kokių nors priežasčių negali ar nenori bendradarbiauti su savo vadovu-dėstytoju, svarbiausia, kad tokiu atveju pagalbą rašant darbą gauti vistiek yra įmanoma.

 

Šaltinis: www.studentuera.lt